2011. április 13., szerda

Sajtos foghagymás-leves pirítóssal


Tudom, hogy az egyik legegyszerűbb leves, de nagyon megkívántam és hamar el kis készítettem:

Hozzávalók:
3 evőkanál liszt
3 cikk foghagyma
só, bors
2 leveskocka
4 evőkanálnyi reszelt sajt
1 tojás
3 dl tej
1 evőkanál tejfől
3 dkg vaj
petrezselyem a tetejére

A vajat megolvasztottam, hozzáadtam a liszt felét (tettem hozzá egy kis kanál nagymamámtól kapott kiolvasztott tyúkzsírt is), majd felöntöttem a tejjel, sóztam borsóztam. Majd beletettem a sajt felét, felöntöttem vízzel és beletettem a leveskockákat. Amikor felfőtt, a maradék lisztet összekevertem a tojássárgájával és a tejfőllel, és ezt is hozzáadtam a leveshez. Amikor ezzel is zubbant egyet, akkor beletettem a tojásfehérjét és összekavartam, még hagytam főni 2 percet. Végül a tetejére szórtam két csipetnyi petreszelymet.
Tálaláskor beletettem a pirított kenyeret és megszortam sajttal.

Finom lett!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése