2011. május 9., hétfő

Túrós, epres alagút


Ottis recepjét használtam csak abban különbözik, hogy én epret tettem bele a málna helyett.

Hozzávalók:

A tésztához:
30 dkg liszt, 1 kk szódabikarbóna, 1 tojás, 20 dkg vaj, 2 ek kakaó, 10 dkg porcukor, 1 ek tejföl
Töltelékhez:
50 dkg túró, 3 ek búzadara, 4 tojás, 20 dkg porcukor

Elkészítés:
A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, majd két részre osztjuk, és téglalapot nyújtunk belőle. Két őzgerinc formát kivajazunk (nekem egyben is belefért, mivel kevesebb túrót tettem bele, és kevesebb liszet, meg vajat) és kilisztezünk, majd ebbe tesszük bele a tésztát, úgy, hogy a széleinél ráhagyunk, így a végén majd ezt hajtjuk rá az egészre.
A töltelékhez a tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét kemény habbá verjük, a sárgáját pedig a túróval, a cukorral, a búzadarával, és a mazsolával elkeverjük. Óvatosan beleforgatjuk a fehérjét a túros masszába, majd beletöltjük a tésztával kibélelt őzgerinc formába.
Az eper esetében a túróra ráhalmozzuk az epret (apróra vágva én kb. 6 drb epret tettem) és utána fedjük be a tésztával. Előmelegített sütőben, 180 fokon, 30 percig sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése