2011. június 10., péntek

Bodzalé, bodzaital



Esős időben mit készülhet, többek közt a melegre várva, egy finom bodzalé. Itt van az udvaron a bokor úgyhogy kedvemre válogathattam, de gyorsan kellett, mert zuhog kint.

Úgyhogy kell hozzá:

5 liter vízhez: 8 darab bodzavirág
kb fél kiló cukor, ez ízlés szerint ment
két citrom
1 szelet házikenyér

Megmostam és megpucoltam a bodzavirágokat, és a citromokat. Beletettem egy lábosba a virágokat, felöntöttem vízzel, majd előbb beleszorítottam a citrom levét és utána felszeleteltem és beletettem a citromot. Végül a szelet kenyeret a tetejére, amitől pezsgős lesz.
Mehet pihenni egy napig.

2 megjegyzés:

  1. Hű, meglepett, hogy kenyeret tettél a bodzaléhez...mint a kovászos uborkához, biztos fincsi.
    Jövőre kipróbálom, sajna nálunk már elvirágzott, de én is készítettem, kb. 15 literrel, amíg a kertben virágzott.
    Amúgy én a cukrot előtte megpergelem és úgy öntöm fel vízzel és ezt töltöm a virágokra,
    nagyon finom lesz úgy is.

    VálaszTörlés
  2. Biztosan finom úgy is, nálunk még virágzik. Édesanyám receptje szerint készült el.

    VálaszTörlés