2011. június 8., szerda

Finom édes

Ezt a finomságot belédesen blogjáról vettem át, egy kicsit másképp készítettem el, így a nevét is megváltoztattam, nem sikerült olyan szépre, de hogy finom, az biztos.

Hozzávalók:
A tésztához:
195 g liszt
45 g cukor
2 tk porélesztő
1 citrom lereszelt héja
1/2 tk só
85 g vaj
125 ml tej
3 tojás sárgája

A tetejére :
2 egész tojás
170 ml tejszín
90 g sötétbarna cukor (én ezt helyettesítettem rendes cukorral, amibe tettem fahéjat és egy kávéskanál kakót)


A tésztához összekevertem a lisztet, a cukrot, az élesztőt, a citrom reszelt héját, és a sót, majd ebbe belemorzsoltam a vajat, ráöntöttem a tejet és a tojást, majd összekevertem. Valószínű az volt a baj, hogy én nem géppel hanem kézzel kevertem össze, úghogy ajánlatos géppel keverni. Lágy tésztát kaptam belőle, amit lisztezett tortaformába tettem, egy kicsit felkentem az oldalára is. Hagytam állni kb 1,5 órát.
Addig elkészítettem a tetejére a cukrot, meg a tejszínt, és amikor elővettem a tésztát meghintettem a cukor felével, rátettem a tejszínt és utólag a maradék cukrot. Így tettem a sütőbe, amit 200 fokra melegítettem fel. Kb 25 percet sült.

Diszítéshez: boltban vettem a glazurt, amit megmelegítettem és a tetejére kentem, majd a tejszínhabport kavartam ki és tettem rá. Meg az eper, ami most elmaradhatatlan

Nagyon édes lett, úgyhogy a cukorból lehet kevesebb is, de így is nagyon finom.


1 megjegyzés: