2011. június 14., kedd

Pizza tejfölös mártogatóssal





Nálunk a pizza rendszeres hétvégi menű, de ennek ellenére elkészítése olyan, hogy van amikor vastag lesz, van amikor túl ropogós, én általában az élesztőre és a kelesztésre fogom. De azért átlagban jól sikerül és a családom is dícséri, úgyhogy ezuttal is nagyon finom lett és megosztom veletek. Mellé a, még Amerikából megkedvelt, "minden mellé szósz, vagy mártogatós" céljából készült el a tejfölös finomság.

Pizza tészta alaprecept:
Hozzávalók: nos ezeket én nem mérem, úgyhogy megpróbálok eléggé konkrét lenni:
2,5 dl tej (egy csupor)
liszt, amennyit a tej felvesz
egy kanál olaj
csipetnyi só
kávéskanál cukor
egy tasak porélesztő
Elkészítés:
A hozzávalókat összdolgozzuk, ha még kell lészt akkor teszünk, egy puha tésztát kell kapjunk. Kiserítjük és olajozott alacsony tepsibe tesszük.

Tetejére:
Elkészítjük a paradicsomos szószt, míg a tészta pihen.
Hozzávalók: 2 dl paradicsomlé
két fej foghagyma
egy fél fej hagyma
bazsalikom
só, bors, csipetnyi cukor, pirospaprika
két kanál olaj
kevés liszt a sűrítéshez
Elkészítés:
A hagymát és a foghagymát megdínszteljük, beletesszük a csipetnyi pirospaprikát, majd a bazsalikomot, felöntjük a paradicsomlével, ebből lehet több ha nagyobb vagy több pizza készül, összefőzzük, és sűrítjük liszttel.
MINDEZT A PIZZA TETEJÉRE KENJÜK.
A pizzára szinte mindent lehet tenni, ami a hűtőben van. Én tettem: szalonnakockákat, hagymadarabokat, kukoricát, szalámit, gombát, megszórtam sóval, és mehet a sütőbe 250 fokon, kb 15 perc, a fokot le lehet húzni közben 200-ra.
Az alját szoktam lesni, az ne legyen nagyon elsülve.

A tejfölös mártogatós:
Hozzávalók: (ízlés szerint)
Egy doboz kukorica, 1 kis doboz tejföl, tej, liszt, só bors, kapor, petrezselyem, foghagymapor, pirospaprika, kis kanál olaj, egy kanál liszt
Elkészítés:
Az olajba tettem a lisztet, összekevertem, majd ebbe a kukoricát, megsóztam, rátettem a tejfölt, és a tejet addig adagoltam míg jó krémes lett. Ízesítettem kaporral, foghagymaporral, piros paprikával, és petrezselyemmel.
Nagyon finom lett!!!!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése