2011. június 2., csütörtök

Zöldpaszulyleves (zöldbableves)

Nagyon megkívántuk, és el is készítettem ma.

Hozzávalók:
kb fél kiló zöldpaszuly
1 hagyma
2 evőkanál olaj
1 evőkanál liszt
tej és víz
1-2 dl paradicsomlé
petrezselyemzöld
só, ecet, tejföl (a tálaláshoz).

Elkészítés:
Egy fazékban vizet tettem főni. A paszulyt megtisztítottam, feldaraboltam és több vízben jól átmostam. Amikor a víz főtt, enyhén megsóztam és ráöntöttem a megmosott paszulyra. Beletettem a megtisztított, de egészben hagyott hagymát is, illetve, belereszeltem 2 közepes murkot (sárgarépát) is. Fedő alatt, mérsékelt tűzön addig főztem, amíg a zöldségek megpuhultak. Az olajból és a lisztből rántást készítettem, amit tejjel és vízzel engedtem fel, majd beleöntöttem a levesbe. Hozzáadtam a paradicsomlevet is és még néhány percig főztem. Végül izlés szerint sóztam, még egy kevés ecettel is savanyítottam, illetve megszórtam zöldpetrezselyemmel.

Nem vagyok jó fotós, nem sikerült a kép a levesről, csak elrontanám vele a bejegyzést, úgyhogy ez elmarad, de attól még nagyon finom lett, és nagyon szereti a család.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése