2011. augusztus 16., kedd

Kapros húsgombócleves



Nyári vakációra vonultam, persze nem akartam, de valahogy nem volt időm blogolni, így jó ideje nem jelentkeztem.
Viszont ma elkészült a finom levesem.
Mostanáig nem szoktam kaprot tenni a húsgombóclevesben, de aki szereti a kaprot, annak nagyon ajánlom, hogy kipróbálja, finom, különleges ízt varázsol a levesnek.

Hozzávalók:
fél kiló örölt hús
1 kanál zsír vagy olaj
3 murok
2 krumpli
1 fej hagyma
2 fej foghagyma
2 kanál szemes borsó
só bors
petrezselyem, kapor

A murkot megpucoltam, megreszeltem, a hagymát, a foghagymát apróra vágtam, mindezeket együtt kis vízben megdinszteltem, majd felöntöttem vízzel, sóztam, borsóztam, mikor forrni kezdett a víz beletettem a gombócokra formált húst.
Az örölt húst elkészítettem előre: 1 tojást, 2 kanál rizst sót és borst tettem bele, majd jól összedolgoztam, utána formáltam gombóccá és tettem a levesbe.
Hús után belekerült az apróra kockázott krumpli, és a borsó.
Mikor megfőtt a hús, és a krumpli, elkészítettem az eresztéket: két kanál lisztbe tettem egy nagy kanál tejfőlt, kb 1.5 dl tejet, ezt jól összekavartam, megszórtam petreszelyemmel és kaporral, majd beletettem a levesbe.
Hagytam pár percig míg összefőtt benne és kész a leves a tálalásra.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése