2011. augusztus 22., hétfő

Maci-torta




Ma nekiláttam az első fondant-os tortának, már nagyon készültem rá, rágóta akarok egy ilyen tortát készíteni. És igen kb 3 óra mindennel együtt, de megvan és nekem a szívem csücske.
Virtuális mesterem volt Kiskukta, akinek most megköszönöm, tőle van minden recept bele, éppen a díszítés az én kreativitásom, és mivel színezőket nem kaptam a városba, olyan lett, amilyent a kakaóból kihoztam :))) És így Micimackót készítettem el még mikor csak egyszerű maci volt :)) és éppen nálam járt a néni, aki szedret árult, gondoltam majd a tortára jó lesz, és így született meg a Maci-aki szedret szed-tortám.
Tamás fiam holnap jön haza, először van elmenve egy hétig, úgyhogy erre az alkalomra született, gondoltam ha nem sikerül, akkor mégsem egy szülinapi tortát rontok el...de szerintem, mint kezdő, nem lett rossz.

A torta-alap:
250 g cukor+ 100 g a habba
437 g liszt
187 ml tej
187 ml olaj
5 tojás
1 és 1/4 cs sütőpor
A tojásfehérjét felvertem, kis sót adtam hozzá. A tojássárgáját összekevertem a tejjel, az olajjal, a cukorral és végül a sütőporos liszttel, kis mixerrel is megkavartam kb 2 percig. A habot apránként a krémbe tettem, lassan kavargatva, míg össze nem állt. Majd tortaformába tettem és 170 fokon aranyszínűre sütöttem.

A csokikrém:
4 tojás
200g cukor
2 ek kakaó
100 g étcsoki
rumaroma
200 g vaj
A tálba kimértem a cukrot és a tojást, mixerrel felhabosítottam, majd forró gőz fölé tettem- addig kell kevergetni míg belenyúlva majdnem forrónak érezzük, Ebbe szitáltam a kakót és a csokit, és jól elkevertem, míg minden megolvadt.
Hagytam hűlni majd a hűtőbe is kb 1 órát ült, amiután kivettem és a puha vajat rátéve mixerrel habosra kevertem. Mehet rá a tortára.

A fondant:
1 ek zselatin
6 ek víz
1 ek margarin
2 ek méz
porcukor amennyit felvesz, nekem kb 800 g-ot de jobb több mint kevés
A porcukrot át kell szitálni minnél finomabb legyen. A zselatint a vízzel elkevertem, majd gőz fölött melegítettem míg forró nem lett, ekkor adtam hozzá a margarint és a mézet és addig kevertem míg elolvadt benne. Ezt tettem a porcukorba, és jól összekavartam, majd gyúrtam még adva hozzá porcukrot. Addig míg levált a kezemről.
Nos a fondant kemény állagú, de így a jó, és a végén ragad, úgyhogy az nem baj, kis margarinos kézzel már formálható is. Én vártam kb egy órát, addig zacskóba tettem, de utána margarinos kézzel kell gyúrni. Itt mutatja hogyan kell a tortára borítani.


A tetejére a macihoz gyúrtam kakót, attól lett barnás, igazából gondolom nem így kell, és a színes cukorkákat gyúrtam bele a fondantba a kosárhoz, végül a kis útat kakaóval hintettem le.
Remélem finom lesz.

3 megjegyzés:

  1. Gratulálok! Nagyon ügyes vagy, biztosan örült neki, írd majd meg mit szólt a tortához :)
    Nekem is kedvem lett sütni tortát...én most a fagylaltkészítéstől vagyok besózva. Készítettem a minap karamellás fagyit, isteni lett...most készítettem kávés-karamellásat, még nem tom milyen lett, de megosztom hamarosan :)
    Szép napokat (nálunk borzasztó meleg van) és minden jót, ölelés: Em.

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok! Elsőre nagyon szép tortát készítettél :) Csak így tovább :)

    VálaszTörlés