2012. április 19., csütörtök

Házi gyurma recept


Amióta ilyen esős idő van szinte minden nap gyurmázunk. A drága gyurmákat, mindig vissza kell tenni a dobozába, mert ha nem akkor kiszárad. Nos ezen vitatkoztam sokat fiammal, aki nem értette meg, hogy mért kell visszatenni, és miért nem maradhat az asztalon a gyurma. Sajnáltam a grága gyurmát eldobni, de nem  volt mit tennem. 

A tegnap viszont rábukkantam egy jó házi gyurma receptre. 
Hát nagyon bevált, 10 perc alatt el lehet készíteni gyerek segítséggel is, és sok sok sok gyurma lesz belőle, nagyon puha, jól gyúrható, sőt ételszínezékkel szép színe is lehet. És nem sajnáljuk eldobni sem. 


A következő hozzávalók kellenek: 1 csésze só, 2 csésze liszt, 1 csésze víz, 1 ek olaj, fél zacskó sütőpor, és 1 pár csepp ételszínező.


 Tűzhelyen melegítsük meg a víz és az olaj keverékét. Nem kell forrjon. Utána keverhetjük bele a száraz anyagokat: a lisztet, a sót a sütőport, a színezőt, és kész is. Ha túl puha, adhatunk még hozzá egy kis lisztet.


Hűtőben tárolandó, zacskóban, vagy kis dobozokban. Álítólag sokáig eláll. 

5 megjegyzés:

  1. Sokáig eláll, ha légmentesen van zárva, a levegőn viszont jól megszárad. De ebben az a jó, hogy maradandó műveket is lehet késziteni:). Ez a hagyományos só-liszt gyurma. Az oviban szinte mindig ilyet használunk.:)

    VálaszTörlés
  2. Oviban tényleg jó használni. Tudtam én is, hogy létezik a bizonyos szó liszt gyurma, de Anyaként csak most próbáltam ki. Valószínű, hogy az óvonőknek ez nem újdonság :)

    VálaszTörlés
  3. Szia,
    szeretnék küldeni egy levelet neked, de nem találtam meg az ímélcímed. Kérlek írd meg a mindennapimannakukacgmail.com-ra. Köszönöm!

    VálaszTörlés
  4. Részesültem egy díjban, kérlek fogadd el tőlem te is.Nálam találod a részleteket:)

    VálaszTörlés